Peste 300 de bucătari, manageri și proprietari de restaurante și profesioniști din horeca au participat la cea de-a patra ediție a Top Culinary Trends.

Cu tema „Gastronomia 2.0 – Inspirație. Creativitate. Pasiune”, evenimentul a arătat noua bucătărie și noul val de restaurante din România, a abordat teme precum implementarea de noi concepte, realizarea meniului și menținerea profitabilității fără a face rabat la calitate. Nu în ultimul rând, s-a discutat și despre cum poate fi promovată identitatea gastronomică în restaurantele de astăzi.

Invitata specială a ediției de anul acesta, Marike van Beurden, a pus în scenă o demonstrație-eveniment care a fost posibilă cu sprijinul Horeca School, Dr. Oetker Professional, Morărit Panificație Băneasa și Radisson Blu Hotel Bucharest.

Filozofia unui desert de restaurant, în viziunea lui Marike van Beurden, pune accent pe gust, fără a neglija partea estetică și așezarea elementelor în farfurie având grijă ca organizarea să fie impecabilă.

Cele trei deserturi prezentate au gravitat în jurul aromelor exotice și a contrastelor create cu ajutorul ciocolatei. Mango, ananas, fructul pasiunii, nucă de cocos și ciocolată, dar și ingrediente mai puțin folosite ca sarea afumată au fost vedetele deserturilor.

Prezentările de anul acesta au debutat cu cea susținută de chef Ștefan Popescu, care a vorbit despre noi concepte gastronomice și despre cum pot fi ele implementate în bucătărie, dar și despre trendurile culinare ale anului 2019.Adrian Hădean, care pe lângă multele sale roluri este chef și owner al restaurantului MEATic din Oradea, a vorbit despre conceperea meniului într-un restaurant și de ce anume trebuie să țină cont proprietarii atunci când deschid restaurante.Oana Coantă, bucătar și proprietar al Bistro de l’Arte Brașov, a avut, în cadrul Top Culinary Trends 2018, o prezentare despre cum se fac banii din restaurant, păstrând ingredientele locale pentru obținerea unor preparate de calitate.
În cadrul seminarului despre identitate culinară românească, Mircea Groza, cercetător al tradițiilor bucătăriei țărănești, Radu Dumitrescu, chef și proprietar al bistroului Voilà și Raluca Hrițcu, co-CEO al ghidului Gault&Millau România, au discutat despre păstrarea identității culinare românești și promovarea ingredientelor și preparatelor locale în restaurante.Ciprian Nicolescu și Cristian Dumitru au colaborat într-o nouă demonstrație culinară spectaculoasă sub conceptul „Thermal Taste”, realizată împreună cu partenerul evenimentului, Selgros Cash&Carry România. Chef Nicolescu a pregătit trei preparate spectaculoase.Primul preparat a fost caracatiță și macrou marinat cu diverse texturi de pământ comestibil, gel de homar și sorbet de lămâie făcut cu azot lichid.La al doilea, „Umami Taste”,  a folosit ciuperci sub mai multe forme și texturi, crackers din trufe și ciuperci de pădure, totul pe o scoarță de copac comestibilă. La ultimul, „Cuibul”, a folosit coajă de ou, sos olandez și fagure deshidratat aromatizat cu esență comestibilă de pin.O demonstrație de gastronomie românească modernă a fost realizată de Nico Lontras, utilizând uleiul Spornic.El a pregătit ciorbă cu afumătură și hrean servită în două texturi, sarmale tricolore în cruste diferite, zmeură liofilizată, albăstrele și pop corn, precum și piftie de porc de Bazna, cu chipsuri de kale, șorici expandat și hrean.Desemnat de Gault&Millau România cheful anului 2018, Alex Petricean a pregătit șalău marinat în apă salină și suc de castraveți cu cerneală de sepie, spanac și kale sotate în tigaie, spumă de usturoi și mămăligă cu pudră de spanac.La desert, Petricean a pregătit cornet crocant de păstârnac cu gel de mușețel, mousse de păstârnac și cardamon și salam de biscuiți.Alex a fost susținut de mare parte dintre colegii săi de la Maize, restaurant care a sărbătorit, cu ocazia Top Culinary Trends, un an de la lansare.

Evenimentul nu ar fi fost posibil fără susținerea partenerilor noștri, Selgros Cash&Carry, Albalact, Bardezzi, Macromex, Dr. Oetker Professional, Kronenbourg 1664, Alexandrion Group, Brâncoveanu, Spornic, Julius Meinl, Conti Group, Micro Greens, Ad Production și Bloemen International.