Hotelul Lido, unul dintre hotelurile iconice ale Bucureștiului de altădată, se va redeschide pe data de 24 ianuarie, sub brandul Lido by Phoenicia, după aproape 10 ani de la ultimul check-out.

Lido a fost preluat în 2017 de către omul de afaceri Mohammad Murad, care mai deține lanțul Phoenicia și alte hoteluri pe Litoral, printr-un contract de închiriere pe o perioadă de 15 ani, cu drept de cumpărare. Programat inițial pentru deschidere în decembrie 2017, hotelul a trecut prin ample lucrări de renovare, investiția fiind estimată, la început, la circa 5 milioane de euro.

„Hotelul Lido s-a aflat în inima Bucureștiului și a fost parte a comunității încă din perioada interbelică, din anii ’30. Lido a fost și a rămas unul dintre cele mai bine poziționate hoteluri din oraș, toate atracțiile principale se află în apropierea noastră.

După întreruperea activității pentru o lungă perioadă de timp, și dupa ample lucrari de renovare, îl vom redeschide la 10 ani de la cel mai recent check-out efectuat în hotel. Întrucât procesul de renovare nu a fost  în totalitate finalizat, valoarea investiției totale nu o putem preciza la ora actuală”, a declarat, pentru Trends HRB, Alexandru Petrescu, General Manager Lido by Phoenicia.

Proiectul de renovare și amenajare a păstrat în interior unele elemente originale, cum ar fi liftul, tavanul din unele camere și treptele. Potrivit directorului general al hotelului, au fost păstrate cât mai multe dintre elementele clasice, iar cele ce nu au putut fi păstrate sau recondiționate au fost înlocuite de elemente noi, cu un design cât mai apropiat și potrivit cu restul elementelor.

Lido by Phoenicia va fi clasificat la categoria 4 stele și va avea 115 camere, din care 18 apartamente și un apartament prezidențial. Partea destinată evenimentelor de business va fi constituită din două săli dedicate conferințelor, workshopurilor și întâlnirilor de afaceri, fiecare cu o capacitate maximă de 50 de persoane fiecare. De asemenea, hotelul va dispune și de dotări și facilități pentru recreere, fitness și masaj.

Partea de F&B va cuprinde un restaurant, operat de o companie independentă, precum și o braserie – Lido’s Brasserie și un bar, ambele operate de către antreprenorul Cristi Opaiț, ce deține mai multe afaceri în horeca, printre care Drunken Lords și Taupe. Potrivit acestuia, braseria, ce va avea și o terasă pe timpul verii, va avea un design clasic-elegant și totodată îndrăzneț față de cel specific unei braserii tradiționale și va dispune de 120 de locuri.

„M-am ocupat personal în amenajarea Lido’s Brasserie, proiectul fiind dezvoltat împreună cu arhitectul Mihai Cuzzini, și pot să spun că este un concept diferit față de tot ce am făcut până acum. Braseria este un mix între un restaurant și un bistro, iar atuul principal va fi servirea mai rapidă decât într-un restaurant clasic, având în vedere că oaspeții vor fi în special turiști, care nu au foarte mult timp să stea la masă dimineața sau la prânz.

Meniul va cuprinde preparate cu specific internațional, cu accente specifice bucătăriei mediteraneene. Barul este inclus în braserie, va avea circa 24 de locuri și va cuprinde și zona de lobby. Va fi deschis 24 h, iar lista de bar va include numai băuturi, cocktailuri și cafea super premium”, a precizat pentru Trends HRB Cristi Opaiț. De asemenea, braseria și restaurantul vor putea fi folosite și ca spații de evenimente private, oferind o capacitate de până la 200 de persoane.

În ceea ce privește direcția strategică adoptată de hotel pe termen scurt, Alexandru Petrescu ne-a precizat: „Partea de customer service va fi prioritatea noastră numărul unu. Apoi, capacitatea hotelului oferă avantajele unui boutique-hotel, cel puțin în comparație cu multe din hotelurile de lux prezente în piață.

Putem, astfel, să fim mai activi și să putem personaliza experiențele oaspeților noștri într-un mod pe care un hotel de dimensiune mai mare nu l-ar putea replica.

Cu siguranță, Lido by Phoenicia va deveni un punct de atracție pentru turiștii români, dar și pentru cei străini, având toate atuurile necesare: localizare, facilități, servicii și istorie. Focusul pentru primul an va fi pe o creștere constantă a gradului de ocupare și pe consolidarea în piață a poziției de hotel select, elegant, cu servicii de cea mai înaltă calitate”.

Alexandru Petrescu are o experiență de aproximativ 9 ani în industria hotelieră și s-a alăturat echipei Lido by Phoenicia în luna iunie a anului trecut, luând parte și la procesul de renovare a hotelului. Din poziția de general manager a pus la punct, împreună cu întreaga echipă, toate aspectele ce țin de partea administrativă, strategică și operațională a hotelului.

Hotelul Lido, scurt istoric

Construit la începutul anilor ’30, după un proiect realizat de Ernest Doneaud, cunoscut arhitect al epocii, palatul Lido a devenit unul dintre cele mai luxoase hoteluri din București, cu grădină, restaurant şi celebra piscină cu valuri artificiale.

Hotelul i-a aparţinut doctorului Constantin Angelescu Monteoru, demnitar în perioada interbelică și a intrat în proprietatea statului în anii ’50. De-a lungul timpului, hotelul de patru stele, cu 119 camere, a trecut prin mai multe reamenajări şi reconsolidări, iar după Revoluţie s-a poziționat ca hotel modern într-o clădire istorică, încearcând să reconstituie atmosfera vechiului Bucureşti. Mulți își mai amintesc de restaurantul Blanche, de barul de zi Melody, de clubul de sănătate, cu saună şi jacuzzi sau de grădina de vară.

După Revoluție, hotelul a ajuns obiectul unui litigiu, iar în 2010, urmașii doctorului l-au revendicat și câștigat definitiv în instanță. Imediat ce a fost preluat de către moștenitori, hotelul a fost închis.