• Proiectul Romanian Fashion Philosophy este un eveniment bianual născut din dorința de promovare a industriei fashion din România, de promovare și susținere a tinerilor designeri, absolvenți sau nu a unor facultăți de specialitate, precum și Universitățile de artă, design și modă, în acest moment neexistând în țară un eveniment similar, la nivel național, destinat tinerilor.
  • Prin acest eveniment, organizatorii doresc stimularea dorinței oamenilor de a consuma“produsul românesc”, de a crește și promova acest concept – Fabricat în România, dar și de a crește deschiderea consumatorului către designerii și producătorii autohtoni.
  • Proiectul își propune să promoveze valorile cultural – europene în rândul tinerilor și studenților, creșterea interesului pentru acțiuni culturale, artistice, educative și de voluntariat. În cadrul proiectului vor fi organizate spectacole de modă, expoziții fotografice și vor fi premiați cei mai talentați participanți și expozanți.
  • Evenimentul, care va fi organizat la nivel național, se adresează designerilor (români și străini), industriei creative și a celei textile, Facultăților de modă și design, de stat sau private, Departamentelor foto din cadrul acestor instituții de învățământ, tuturor studenților academiilor de modă și design, precum și tinerilor designeri care la data organizării evenimentului nu au avut mai mult de 3 prezentări (Gala RFDTC).
  • Proiectul este adresat tuturor designerilor, absolvenți sau nu ai unor instituții de învățământ de specialitate, dar și facultăților de modă, de stat sau private de pe întreg teritoriul României. Gala RFDTC își propune să asigure participarea unui număr de minimum 20 tineri designeri și să atragă în sală aproximativ 1000 de spectatori.
  • RFP a constatat că una din principalele dificultăți cu care se confruntă designerii și fotografii de modă din România o reprezintă lipsa unor evenimente prin care să își promoveze creațiile artistice, precum și a unui element coagulant care să faciliteze cunoașterea reciprocă și crearea de parteneriate.Evenimentul pe care îl organizăm va constitui atât un spațiu de prezentare a creațiilor, cât și o oportunitate de întâlnire și de construire de punți inter-umane, dar și de oportunități de faceri. Cunoașterea unor artiști consacrați constituie un beneficiu profesional și o încurajare pentru dezvoltarea personală.
  • Prin activitățile desfășurate în cadrul proiectului se dorește evitarea “pierderii” tinerelor talente care, prin activitățile lor, ar putea contribui activ la dezvoltarea socială a țării.
  • Ca obiective specifice se vor avea în vedere susținerea și stimularea activității creatoare prin configurarea unui sistem de premiere și rezidențe artistice care să valorizeze creația și să asigure recunoașterea socială a tinerilor designeri și a fotografilor de modă. De asemenea, se va realiza dezvoltarea unei piețe de artă și susținerea creșterii ”cotei” artiștilor români contemporani prin promovarea creațiilor și a schimburilor de experienţă între artişti.

 

Gala RFDTC – Romanian Fashion Design Talent Competition

Descrierea proiectului:

  • Obiectivele și misiunea acestui proiect sunt crearea unei platforme de promovare compatibile cu structurile europene și, implicit, o conexiune a absolvenților cu mediul profesionist al modei, un cadru optim pentru prezentarea, expunerea și susținerea viitorilor artiști care ”vor îmbogăți imaginea artei textile contemporane”. Cei mai buni tineri designeri și cei mai buni fotografi de modă vor fi premiați, mediatizați și vor fi susținuti să participe la prestigioase evenimente naționale și internaționale.
  • Unul dintre obiectivele strategice ale proiectului este organizarea Galei RFDTC (Romanian Fashion Design Talent Competition) unde cei mai buni dintre participanți și expozanți vor fi premiați. Dincolo de profesionalism și viziune, ceea ce se prezintă înseamnă diversitate, calitate, responsabilitate, excelență. În afara tematicii alese și a beneficiilor oferite comunității, Gala RFDTC implică atât tinerii designeri și fotografii, cât și partenerii strategici: presa de specialitate, publicul românesc, invitați speciali din țară și din străinătate.
  • Proiectul promovează întoarcerea la cultură și promovarea valorilor românești, reorientarea tinerilor către cultură, susținerea artiștilor, în special a celor tineri, aflați la început de drum, care studiază sau activează în domeniul artelor. În cadrul proiectului se va sprijini îmbunătățirea percepției publicului larg asupra artei contemporane și facilitarea accesului unui numar cât mai mare de oameni la eveniment.

Impactul proiectului cultural

  • participarea tinerilor designeri, a fotografilor și a facultăților de modă la un eveniment national, dedicat lor si aducerea acestora in atentia mass media si a publicului
  • peste 1.000.000 de persoane informate cu privire la eveniment
  • atragerea publicului către produsele “Fabricat în România”
  • dezvoltarea bunului gust în rândul participanților la eveniment
  • posibilitatea dezvoltării unor parteneriate sau afaceri între tinerii designeri și fabricile de confecții din țară și a fotografilor cu publicațiile de specialitate

Cui se adresează proiectul

  • Proiectul este adresat tuturor designerilor tineri (care au avut cel mult 3 prezentări de modă până la data Galei RFDTC), absolvenți sau nu ai unor instituții de învățământ de specialitate, dar și facultăților de modă, de stat sau private, departamentelor foto ale facultăților de modă de pe întreg teritoriul României, dar și fotografilor independenți de modă. Proiectul de față își propune să asigure participarea unui număr de aproximativ 30 de tineri designeri, aproximativ 6 fotografi de modă, aproximativ 6 Facultăți de modă și să atragă în sală aproximativ 1000 de spectatori.

Obiective Romanian Fashion Philosphy:

  • Crearea unui mediu stabil pentru dezvoltarea modei din România;
  • Promovarea și stimularea vânzărilor brandurilor românești prin atragerea și educarea publicului pentru produsele Fabricat în România;
  • Să ofere oportunități pentru crearea de noi contacte din mediul de afaceri;
  • Să promoveze noi designeri sau branduri străine care vor să intre pe piața românească;
  • Promovare media pentru designeri, artiști, branduri și industria textilă;
  • Sprijinirea pe termen lung a tinerilor designeri și studenții facultăților de modă și design;
  • Crearea unui mediu pentru dialogul constructiv cu reprezentanți mass media, buyeri, designeri și reprezentanți ai industriei fashion din întreaga lume.

Program RFP FW 18|19

  • 7 Martie:

Conferință de presă
Festivitatea de deschidere – moment invitat special
Gala Romanian Fashion Design Talent Competition (competiție pentru tinerii designeri)
Cocktail, socializare

  • 8 Martie:

Prezentări de modă
Sesiune de interviuri, întâlniri între designeri și reprezentanții mediului de afaceri / buyeri, precum și între designeri și reprezentanții industriei textile
Cocktail, socializare

  • 9 Martie:

Prezentări de modă
Sesiune de interviuri, întâlniri între designeri și reprezentanții mediului de afaceri / buyeri, precum și între designeri și reprezentanții industriei textile
Cocktail, socializare

  • 10 Martie:

Prezentări de modă
Sesiune de interviuri, întâlniri între designeri și reprezentanții mediului de afaceri / buyeri, precum și între designeri și reprezentanții industriei textile
Cocktail, socializare
Petrecere Fashion Philosophy

  • 11 Martie:

Expoziție cu vânzare See Now, Buy Now
Activări produse, spectacole
Cocktail, interviuri, întâlniri